health-and-coffee

فواید قهوه در جدیدترین تحقیقات

WhatsApp
Email
Twitter

طبق گزارش گاردین و بر اساس گفته‌ی محققان نوشیدن تنها سه تا چهار فنجان قهوه در روز می‌تواند فواید سلامتی و شادابی بسیاری به همراه داشته باشد. پیشگیری از مرگ‌های زودهنگام و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی ازجمله‌ی آن‌هاست. تحقیقات اخیر که از نزدیک به 200 مطالعه‌ی پیشین استخراج شده، مصرف قهوه را عاملی برای پیشگیری از دیابت، بیماری‌های کبدی، عارضه‌های مغزی و بسیاری از سرطان‌ها معرفی می‌کند. هرچند نباید این نکته را که مصرف زیاد قهوه می‌تواند مضراتی، به‌خصوص برای خانم‌های باردار نیز داشته باشد فراموش کرد.

برای درک بهتر تأثیرات قهوه بر سلامتی، رابین پل یکی از متخصصین دانشگاه Southampton تیمی را برای گرفتن نتیجه‌ی مطلوب در این زمینه به کار گرفت و از آن‌ها خواست بر روی 200 مطالعه‌ی اخیر که بر اساس مشاهدات پزشکی در تمام دنیا بوده است کار کنند. تیم تحقیقاتی وی این‌گونه نتیجه گرفت “نوشیدن قهوه با الگوی مصرف منطقی و معمول بسیار خوب و برای سلامتی مفید است.” آن‌ها نتیجه‌ی تحقیقات خود را چند روز پیش در مجله‌ای با عنوان BMJ British به چاپ رساندند.

نوشیدن قهوه به‌صورت روزمره با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قبلی ارتباط دارد و این مسئله خودش را در مقایسه بین افرادی که روزی سه لیوان قهوه مصرف می‌کنند و افرادی که اصلاً کافئین مصرف نمی‌کنند نشان می‌دهد.

نوشیدن سه فنجان قهوه در روز منجر به هیچ آسیبی به‌سلامتی بدن نمی‌شود، البته راجع به فواید سلامتی آن تا کنون هیچ مانوری داده نشده است و اینکه نوشیدن آن چقدر به‌سلامتی کمک می‌کند هنوز مشخص نیست.

قهوه همچنین منجر به کاهش خطر ابتلا به چندین نوع سرطان شامل پروستات، پوست و کبد می‌شود و مضرات ناشی از دیابت نوع دوم را به حداقل می‌رساند و پیش‌گیرنده خوبی نیز برای بیماری‌های نقرس و سنگ کیسه‌ی صفراست.

پروفسور Eliseo Guallar از دانشگاه جان هاپکینز نیز با بیان این جمله که “قهوه خوب است و کیکی که با آن می‌خورید نه!” این مسئله را عنوان می‌دارد که در واقع آنچه منجر به ناسالم تلقی شدن قهوه می‌شود مصرف اشتباه و بیش‌ازحد شکر و فرآورده‌های مصنوعی همراه با آن است.

تیم مطالعاتی با توجه به محدود بودن جامعه‌ی آماری اذعان داشت که هیچ نتیجه‌ی قطعی‌ای نمی‌توان راجع به فواید و مضرات قهوه گرفت و قطعاً نمی‌توان نوشیدن قهوه را به عنوان پیشنهادی برای درمان بیماری‌ها معرفی کرد. اما آن‌ها همچنان معتقدند که یافته‌هایشان با دیگر مطالعات و نتیجه‌گیری‌ها هم‌سوست.

منبع: روزنامه گاردین

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد