vitamin

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در قهوه

WhatsApp
Email
Twitter

قهوه، یکی از رایج‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. که از تماس دانه‌های قهوه‌ی رست شده و آسیاب شده با آب ساخته می‌شود. زمانی که به دم‌آوری قهوه می‌پردازیم، میزان خوبی از مواد مغذی و ترکیبات مفید از دانه‌های قهوه وارد آب می‌شوند و به ارزش غذایی نوشیدنی شما می‌افزایند. قهوه حاوی تعدادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که به سلامت شما کمک می‌کند.

ویتامین ب 2

یکی از ویتامین‌های موجود در قهوه ویتامین ب2 یا همان ریبوفلاوین است.  بر اساس یافته‌های موسسه‌ی لینوس پالینگ این ویتامین به تعدادی از واکنش‌های شیمیایی نظیر اکسیداسیون کمک می‌کند و در تجزیه مواد غذایی نقش بسزایی دارد. کمبود این ویتامین به شدت برای بدن مضر است و منجر به التهاب زبانی، زخم‌های لثه و پوسته‌پوسته شدن لب می‌گردد. علاوه بر قهوه، این ویتامین در شیر نیز یافت می‌شود.

ویتامین ب5

ویتامین دیگری که در قهوه یافت می‌شود ویتامین ب5 است که به نام اسیدپانتوتنیک هم شناخته می‌شود. بر اساس یافته‌های مرکز پزشکی دانشگاه مریلند این ویتامین پس از جذب، به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و عملکرد غدد فوق کلیوی شما را بهبود می‌بخشد. از سوی دیگر می‌تواند به کاهش آرتروز روماتوئید کمک نماید. بر اساس یک مطالعه‌ی دیگر که در مجله‌ی ویتامین‌ها و هورمون‌ها انتشار یافته، ویتامین ب5 باعث تبدیل کربوهیدرات‌ها به گلوکز می‌شود که در واقع انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند و همچنین به حفظ سیستم عصبی، پوست، مو و کبد نیز کمک می‌نماید. این مقاله همچنین اذعان می‌دارد که این ویتامین در ایجاد گلبول‌های قرمز، ایجاد هورمون‌های مرتبط با استرس و همچنین سنتز کلسترول نیز نقش دارد. علاوه بر قهوه، شیر، ماهی سالمون و بسیاری از سبزیجات نیز از این ویتامین غنی هستند.

کلسیم

یکی از مواد معدنی مهمی که به مقدار کم در قهوه یافت می‌شود، کلسیم است. به گفته‌ی موسسه‌ی لینوس پالینگ، کلسیم نقش مهمی در سیگنال رسانی سلول‌های عصبی دارد، منظور از سیگنال رسانی ارتباط سلول‌های عصبی در بدن با یکدیگر است. از سوی دیگر این ماده‌ی معدنی به بافت‌های استخوانی شما کمک می‌کند و بدون مصرف آن خطر ابتلا به پوکی استخوان افزایش میابد و حتی ممکن است باعث نارسایی کلیوی نیز گردد. اگرچه قهوه منبع غنی‌ای برای کلسیم محسوب نمی‌شود، اما مصرف قهوه همراه با غذاها و مواد غنی از کلسیم نظیر شیر و سایر محصولات لبنی به تأمین روزانه‌ی کلسیم بدن کمک می‌کند.

منیزیم

قهوه همچنین میزانی از منیزیم نیز در خود دارد. بر اساس آنچه یافته‌های دانشگاه مریلند می‌گوید مینزیم موجود در قهوه باعث تقویت عملکرد قلب، کاهش انقباض و گرفتگی عضلات و تشکیل جزهایی از دندان‌ها و استخوان‌های شما می‌شود. این ماده همچنین به تولید انرژی در سلول‌های شما می‌انجامد. پس قهوه‌ی صبحانه‌ی خود را با منابع دیگری از منیزیم نظیر نان کامل و غلات بنوشید تا به میزان خوب و مناسبی از آن دست پیدا کنید.

منبع خبر: www.livestrong.com

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد