spressa-mezzo

Spressa Mezzo یک اروپرس اتوماتیک

WhatsApp
Email
Twitter

Spressa Mezzo یک اروپرس اتوماتیک

تمام دوستداران اروپرس قطعاً خاطرات تلخی از فشار دادن پیستون آن دارند و بارها درد آن را در ناحیه‌ی کف دست و یا مچ خود حس کرده‌اند. به‌ویژه ناامیدی‌ای که از گذشت ثانیه‌ها و زمان در حالی که دارند با دسته‌ی دستگاه دست و پنجه نرم می‌کند، عایدشان می‌شود.

دلایل زیادی برای توضیح این مسئله وجود دارد که چرا فشردن پیستون اروپرس از همیشه سخت‌تر است. ممکن است فیلتر شما بر اثر استفاده زیاد مسدود شده است و یا ممکن است شما قهوه خود را بیش از حد آسیاب کرده‌اید. اگر مشکل مربوط به فیلتر مورد استفاده شما باشد به آسانی قابل حل است، اما اگر مشکل مربوط به بیش از حد ریز بودن دانه‌های قهوه باشد چه؟

حتی شاید بعد از چندین بار جدال با پیستون دستگاه به این نتیجه برسید که بهتر است روش دم‌آوری برای قهوه‌تان را عوض کنید. اما دست نگه دارید، این مشکل به طرز هوشمندانه‌ای توسط Spressa Mezzo حل گشته است، یک دستگاه اهرمی دستی که برای فشار دادن اروپرس ساخته شده است تا فشردن آن را ساده‌تر سازد.

تاریخچه‌ی Spressa

این وسیله حاصل تلاش‌های دن اریکسون و همکارش راس بود و شبیه خیلی دیگر از ابزارهای دم‌آوری قهوه که راه موفقی را پیش گرفتند، این وسیله نیز توسط Kickstarter حمایت مالی شد. اولین عملیات توزیع در استرالیا و پس از حمایت Kickstarter آغاز گشت. کمی بعد این وسیله‌ی هوشمند از سمت Coffee Gear سیاتل تایید شد که اولین توزیع‌کننده‌ی آن در آمریکا بود و بعد از آن شروع به توزیع در کشورهای مختلفی نمود و به تازگی هم نفوذ چشم گیری در بازار کره جنوبی داشته است.

این وسیله هنوز بسیار جوان است. اما می‌توان آینده‌ی خوبی برایش پیش‌بینی کرد. این تنها یک ابزار برای مشتاقان قهوه نیست. بلکه وسیله‌ای است که کمک می‌کند اروپرس را راحت‌تر استفاده کنید و با توجه به سادگی آن می‌تواند برای همه کاربران مورد استفاده قرار گیرد.

جوابی بر مشکلات اروپرس

این وسیله استفاده از اروپرس را از طریق اهرمی که در طول عصاره گیری از قهوه بر روی دسته‌ی پیستون اروپرس قرار می‌گیرد. آسان‌تر، راحت‌تر و نرم‌تر می‌نماید. با یک حرکت صاف، بدون اینکه فشاری به دستانتان وارد شود، می‌توانید کنترل دقیقی بر روند عصاره گیری قهوه‌ی خود داشته باشد و زمان آن را محاسبه نمایید. برای تکان دادن اهرم، به حداقل نیرو احتیاج است و همچنین این اهرم نسبت به دسته پیستون اروپرس انعطاف پذیری بیشتری دارد و شما می‌توانید عصاره گیری قهوه را در زمان کمتری تجربه کنید.

اروپرس با Spressa احساس راحتی به شما می‌دهد، چراکه سختی‌های فشار دادن پیستون با یک دست به سمت پایین که به هیچ عنوان احساس خوبی در انسان ایجاد نمی‌کند را از سر راه شما برمی‌دارد. این وسیله قطعاً بیشتر از همه مورد پذیرش کسانی قرار خواهد گرفت که در پروسه عصاره گیری از قهوه با اروپرس دچار آسیب‌دیدگی دست و یا مچ گشته‌اند.

این وسیله همچنین دارای یک بخش “تثبیت‌کننده” برای جلوگیری از لغزش اروپرس در هنگام استفاده است. برای راحتی بیشتر، این بخش حتی می‌تواند قاشق و همزن اروپرس را نیز نگه دارد. علاوه بر بهبود عملکرد اروپرس، این وسیله طراحی چوبی منحصر به فرد و زیبایی دارد، بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کرده باشد.

 

بی نظیر در خانه، بی رقیب در کافه

این وسیله قابلیت‌های بی‌نظیری دارد و می‌توان از آن در خانه و یا حتی کافه هم استفاده نمود. مشکلات و ناراحتی‌های مربوط به مچ دست این روزها بیماری شایعی است که در بین باریستاها بسیار دیده می‌شود. با توجه به این قضیه، درجه اهمیت این وسیله می‌تواند چیزی باشد نزدیک به تمپر ارگونومیک، زمانی که شما می‌خواهید یک قهوه اسپرسو درست کنید.

این وسیله به صورت قطعه‌های مسطحی فروخته می‌شود و شما برای استفاده از آن نیاز دارید که قطعه‌ها را به هم وصل کنید و Spressa را بسازید. اما نگران نباشید، چراکه ساختن آن ساده‌ترین کاری است که هر کسی قادر به انجام ان است و حقیقت جالب اینجاست که درست است که بخش‌های مختلف Spressa ماشین‌کاری شده‌اند و سپس شما با دستانتان آن را می‌سازید و سر هم می‌کنید، اما دوام و زیبایی ظاهری آن غیرقابل انکار است.

خارج از علاقه بی حد و اندازه من به قهوه و ابزار مربوط به آن، Spressa یکی از ابزارهای مورد علاقه من است، چراکه استفاده از اروپرس را بسیار آسان‌تر می‌نماید و تقریباً می‌توان گفت هیچ روزی نیست که من از آن استفاده نکنم.

نوشته شده توسط A. Guerra

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد