turk

چگونه قهوه ی ترک خوبی داشته باشیم؟

WhatsApp
Email
Twitter

آیا میخواهید که قهوه ترک خوبی داشته باشید؟ ما اینجاییم تا به شما بگوییم که چگونه فنجانی قهوه ی ترک خوشمزه، با بادی کامل داشته باشید.

علاقه به درست کردن قهوه ی ترک

زمانی که 15 سالم بود، سه سال بود که به درست کردن قهوه مشغول بودم. همراه با مادربزرگ به بازار محلی رفتیم و پیرمردی ترکی را ملاقات کردیم که سیگاری به لب داشت و به قهوه عشق می ورزید. او به ما یک جزوه دست ساز و یک قاشق ساخته شده از نقره نشان داد.

به خانه که برگشتیم مادربزرگم به من جزوه ای داد که از مادربزرگ مادربزرگش به او رسیده بود. جزوه ای که به من داد به زیبایی همان جزوه ای بود که پیرمرد به من نشان داده بود و آن هدیه ی زیبا به من هشدار داد که این نوشیدنی چقدر میتواند هیجان انگیز باشد.

زمانی که شما به قهوه ی ترک علاقه داشته باشید، زمانی که برای نوشیدن آن از کنار همه ی قهوه ها بگذرید، زمانی که بخواهید بیشتر از آن بدانید، آن موقع است که میتوانید قهوه ی خوبی داشته باشید.

از آن روز به بعد من به این نوع قهوه بیشتر علاقمند شدم. از همان زمان که در دانشگاه در صربستان درس میخواندم قهوه برای من از هرچیزی مهم تر بود، از پول یا لباس جدید. چیزی که بدون آن نمیتوانستم ادامه دهم. امیدوارم آنچه میگویم را احساس کنید. علاقه به قهوه ی ترک! حتی اگر آن را احساس هم نکنید، با به کار بستن این تکنیک میتوانید قهوه ی خوبی داشته باشید.

قهوه ترک: یک تکنیک!

اول از همه، نیاز دارید که قهوه را آسیاب کنید، این مرحله باید دقیقا قبل از آنکه به دم آوری اقدام کنید اتفاق بیفتد. آسیاب قهوه باید بسیار ریز باشد، تاکید میکنم بسیار ریز! اگر میخواهید به آسیاب درستی برسید، به شما پیشنهاد میکنم آسیابی مخصوص به این نوع قهوه خریداری کنید. آسیاب قهوه ترک دستی و باور کنید که ارزشش را خواهد داشت.

حالا برای دم آوری آماده شده اید. از یک فنجان اسپرسو به عنوان پیمانه ی اندازه گیری استفاده کنید و 3 الی 4 فنجان آب سرد را درون جزوه بریزید. سپس بدون آنکه آن را با آب مخلوط کنید، 3 یا 4 قاشق چای خوری شکر را درون آن بریزید، تاکید میکنم، آن ها را مخلوط نکنید.

جزوه را روی گاز قرار دهید. همینطور که آب شروع به گرم شدن میکند، شکر شروع به کاراملیزه شدن میکند که در نهایت به شیرینی، خوشمزگی و یکنواخت بودن قهوه تان کمک خواهد کرد.

زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، آن را از روی شعله بردارید و 4 قاشق چایخوری پر قهوه به آن اضافه کنید. زمان مخلوط کردن فرا رسیده است. آن ها را به خوبی مخلوط کنید و هم زنید.

مجددا جزوه را روی شعله بگذارید، بدون آنکه چشم از آن بردارید. به محض جوش آمدن مجدد، مخلوط کم کم شروع به بالا آمدن میکند، زمانی که به سطح بالایی جزوه رسید آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید کمی آرام بگیرد. حتی میتوانید سطح آن را با قاشق کوچکی نیز هم بزنید تا از دست حباب های ایجاد شده روی آن رهایی یابید. آن را مجددا به روی شعله برگردانید و این کار را دو بار دیگر نیز انجام دهید.

بعد از آن که قهوه برای بار سوم جوشید، آماده سرو شدن است. آن را از روی شعله بردارید و سی ثانیه به همان حال باقی بگذارید. با قاشق کوچکی مقداری از فوم ایجاد شده روی آن را کنار بزنید و سپس آن را درون فنجانی بریزید.

تبریک میگویم، شما یک فنجان قهوه ی ترک عالی ساخته اید.

نوبت به لذت بردن از آن رسیده است. اگر دوست ندارید قهوه ی شیرینی داشته باشید، در آن شکر نریزید اما به شما پیشنهاد میکنیم که در کنار آن شیرینی کوچکی نیز داشته باشید و قبل از نوشیدن اولین جرعه، آن را بخورید.

مادربزرگم میگفت این قهوه راز عمر طولانی و رهایی از هرگونه بیماری است. اما حتی اگر قهوه ی ترک سرماخوردگی شما را هم خوب نکرد و به شما اجازه نداد که 100 سال عمر کنید، اما داشتن یک فنجان از آن قطعن کیفیت روز شما را بهتر خواهد کرد.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد