producer

جذابیت‌بخشی به تولید برای نسل جدید کشاورزان

WhatsApp
Email
Twitter

نسل‌های بعدی مزرعه‌های قهوه را برای داشتن شغل‌های پایدارتر و سودآورتر رها می‌کنند. آن‌ها می‌بینند والدینشان به‌سختی باقیمت پائین قهوه می‌جنگند و به‌ناچار به سمت شهرها می‌روند. فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی در آنجا وجود دارد که والدین آن‌ها فقط می‌توانند خواب آن را ببینند.

اما وقتی فرزندان مزرعه‌داران قهوه از مزرعه‌ها به شهرها کوچ می‌کنند، بندرت برمی‌گردند و این برای آینده‌ی مزرعه‌های کوچک خانوادگی، یک تهدید ناگوار است. طبق گفته‌های دیوید پیزا و SCAA، میانگین سنی یک مزرعه‌دار قهوه 56 ساله است.

دو سال پیش، برنامه‌ای به نام «نسل جدید قهوه» در استان آنتیوکیای کلمبیا راه‌اندازی شد. سخنگوی شرکت دلوس‌آندس که در حال حاضر مسئول اجرای این طرح است موافقت کرد در مورد چگونگی تغییر نگرش در میان نسل آینده با من صحبت کند.

chalo fernandez

چه چیزی نیاز به تغییر دارد؟

هیچ راه‌حل ساده‌ای برای مواجه شدن با تغییر نسل‌ مزرعه‌داران قهوه وجود ندارد. این یک مسئله پیچیده است که نیاز به تغییرات گسترده‌ای در روش‌های تولید قهوه دارد.

ملیسا به من می‌گوید که هدف اصلی این تعاونی ارائه دانش و مهارت به تولیدکنندگان جوان قهوه است تا آن‌ها را از ارزش محصول خود آگاه کنیم. در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان آنتیوکیایی، در خانه‌های خود قهوه فوری می‌نوشند و هرگز قهوه‌ای که برای رشد آن زحمت بسیار کشیده‌اند را نچشیده‌اند.

«ما می‌خواهیم آن‌ها یاد بگیرند که چگونه قهوه خود را رست و کاپ کنند و وقتی می‌گویند “قهوه من بهترین در جهان است “، به گفته‌ی خود اطمینان داشته و به‌درستی آن را چشیده باشند.»

او همچنین می‌داند که بهبود کیفیت قهوه مهم است. از این طریق تولیدکنندگان شاهد بالا رفتن درآمد خود خواهند بود و کشاورزی برای آن‌ها جذاب‌تر خواهد شد. ملیسا به من می‌گوید که بهبود کیفیت از طریق آموزش به‌ویژه در مورد پروسس، رست و کاپینگ اتفاق می‌افتد.

و برنامه «نسل جدید قهوه» معتقد است که همه این‌ها را می‌توان با تکنولوژی به دست آورد.

cupping with producer

آیا تکنولوژی می‌تواند راه‌حل باشد؟

«نسل جدید قهوه» می‌خواهد به درک نسل جوان از فن‌آوری و رسانه‌های اجتماعی کمک کند و یک برنامه سه‌بخشی برای دستیابی به این هدف دارد:

  1. ادغام فن‌آوری‌های مدرن باتجربه‌ی نسل‌های گذشته.
  2. ایجاد شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء برند و تبادل دانش بین کشاورزان و صادرکنندگان و خریداران بالقوه‌ی قهوه.
  3. آموزش نسل جدید تولیدکنندگان قهوه در مورد سایر قسمت‌های زنجیره تأمین و فرهنگ قهوه موجود در کشورهای واردکننده.

ملیسا برای من توضیح داد كه فناوری فقط راهی برای جذابیت‌بخشی این شغل برای نسل جوان نیست. تکنولوژی همچنین در کیفیت بهتر قهوه و درآمد بالاتر نیز اثرگذار است.

honey processed coffee

1. درک تکنولوژی برای کشاورزان

صنعت قهوه دائماً در حال تغییر به سمت رشد است. از اپلیکیشن‌ها می‌توان برای ثبت داده‌های تولید استفاده کرد که به‌نوبه خود می‌تواند برای استفاده‌ی بهینه از نیروی کار و بهبود کیفیت قهوه مورداستفاده قرار گیرد. از بازاریابی به‌وسیله‌ی رسانه‌های اجتماعی نیز می‌توان برای یافتن خریداران بیشتر و تسهیل تجارت مستقیم سودآور استفاده کرد.

بااین‌حال، تأخیر یا اختلال در دسترسی به آموزش و فناوری می‌تواند سدی در راه پیشرفت تولیدکنندگان قهوه باشد. به همین دلیل «نسل جدید قهوه» رویکردی متمرکز بر فناوری دارد.

2. تبادل اطلاعات و تبلیغات تجاری

فناوری همچنین به ایجاد ارتباط مدرن بین تولیدکنندگان کمک می‌کند. باوجود زیرساخت‌های ضعیف و مسافت زیاد بین مزارع، مزرعه‌داران قهوه از هم منزوی می‌شوند. تولیدکنندگان به روشی برای ارتباط بین مناطق، کشورها و حتی قاره‌ها نیاز دارند، روشی که اینترنت آن را امکان‌پذیر می‌کند.

وقتی تولیدکنندگان با یکدیگرارتباط برقرار می‌کنند، بایگانی گسترده‌ای از دانش ایجاد می‌شود. آن‌ها می‌توانند بازخورد، ایده و ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات به یکدیگر ارائه دهند.

ملیسا به من می‌گوید: «در حال حاضر، در کلمبیا، یک آموزشگاه برای تولیدکنندگان قهوه نداریم. آن‌ها از خانواده و همسایگان خود یاد می‌گیرند و متوجه شده‌ایم که تولیدکنندگان بیشتر از کارشناسان کشاورزی، به حرف‌های یکدیگر اعتماد می‌کنند، بنابراین مهم است که آن‌ها را به هم متصل کنیم تا آن‌ها بتوانند دانش خود را تبادل کنند. »

همچنین به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا مستقیماً به بازارهای بالقوه قهوه متصل شوند، به این معنی که مارکت‌هایی را برای مزارع خود ایجاد کنند و بالطبع تقاضای کافی برای قهوه‌ی خود به وجود بیاورند. «نسل جدید قهوه» به کشاورزان جوان کمک می‌کند تا حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام، برای مزارع خود ایجاد کنند.

coffee vaireties

3. آموزش فرهنگ مصرف‌

فرهنگ قهوه در کشورهای تولیدکننده می‌تواند بسیار متفاوت از کشورهای واردکننده باشد؛ اما وقتی تولیدکنندگان این حساب‌های رسانه‌های اجتماعی را دارند، می‌توانند ببینند که دانه‌های قهوه‌ی آن‌ها در کافی‌شاپ‌های تخصصی چگونه مصرف می‌شود.

ملیسا می‌گوید: «اکثر تولیدکنندگان کار یک باریستا را خسته‌کننده می‌دانند. آن‌ها فکر می‌کنند که یک باریستا کار مهمی انجام نمی‌دهد، فقط قهوه می‌ریزد و فنجان‌ها را تمیز می‌کند. ما به آن‌ها آموختیم که باریستا بودن بسیار هیجان‌انگیز است. آن‌ها افرادی هستند که اشتیاق زیادی به قهوه دارند و اجتماعی هستند که نسبت به قهوه قدردان هستند و علاقه‌ی زیادی به تجربه‌ی قهوه‌های مختلف دارند. »

هنگامی‌که تولیدکنندگان، شأن قهوه را درک کنند، ارزش بالقوه موجود در محصول خود را بهتر می‌فهمند. آن‌ها می‌توانند با اعتمادبه‌نفس بیشتری برای فروش قهوه مذاکره کنند و در هنگام مصرف قهوه‌ای که برای تولیدش زحمت کشیده‌اند به خود افتخار کنند.

staff cupping

چگونه برنامه‌ی «نسل جدید قهوه» موفق می‌شود؟

آموزش جوانان در مورد پتانسیل‌های سودآوری قهوه تخصصی، تکنیک‌های مدیریت هزینه در کاشت و پروسس، مهارت‌های مذاکره و مصرف تخصصی، تصویری از یک حرفه‌ی پویا و رو به رشد را ترسیم می‌کند. این‌ها جذابیت‌های تولید قهوه برای نسل‌های جدید است، پیشنهاد‌هایی برای دستمزد بالاتر و در پی آن زندگی و آینده‌ای رؤیایی‌تر.

فقط طی دو سال، این منطقه شاهد افزایش شور و شوق در میان کشاورزان بوده است. ملیسا اعتقاد دارد که هنوز زود است که درباره‌ی موفقیت کامل این برنامه اظهارنظر کنیم. «ما توانسته‌ایم برخی از نگرش‌ها را تغییر دهیم اما این چیزی است که باید در طولانی‌مدت ادامه دهیم. من فکر می‌کنم این یک الگوی خوب است که مردم در سراسر جهان نه‌فقط برای قهوه بلکه برای تمام محصولات کشاورزی می‌توانند از آن استفاده کنند.»

در پایان او می‌گوید که این آغاز یک راه است و نیاز به همکاری بیشتر خریداران و کشورهای واردکننده وجود دارد، زیرا موفقیت در رسیدن به تولید ایدئال وابسته به حمایت مالی است.

در پایان او می‌گوید که این آغاز یک راه است و نیاز به همکاری بیشتر خریداران و کشورهای واردکننده وجود دارد، زیرا موفقیت در رسیدن به تولید ایدئال وابسته به حمایت مالی است.

نوشته‌ی
Nicole Carrasco

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد