3ekhtera-7

چگونه پیشنهادهای خود را تنوع بخشیم و سود را افزایش دهیم.

WhatsApp
Email
Twitter

چند عدد کافه میشناسید که تنها قهوه بفروشند و هنوز سود زیادی داشته باشند؟ احتمالا تعداد اندکی. برای شما به عنوان صاحبان کافه، تنوع بخشی به منو و فعالیت های خود یکی از عوامل کسب سود بیشتر است، عاملی برای شلوغ شدن کافه و رضایت مشتریان.

اما چه آیتم هایی را میتوان در منوی کافه قرار داد؟ آیتم هایی که بدون افت کیفیت، به شما این اجازه را دهد که سود بیشتری کسب کنید؟ آیا نیاز دارید که به تنهایی این کار را انجام دهید یا با کسب و کارهای دیگر به همکاری بپردازید؟

برای پاسخ به این سوال ها، من مصاحبه ای داشتم با اریکا لوری و برایان رینولدز. هر دوی آن ها در زمینه قهوه و آموزش در این زمینه فعالیت می کنند و طریقه های کسب و کار و تجارت آن را به خوبی می شناسند.

چرا شما نیاز دارید که راه درآمدزایی خود را تنوع ببخشید؟

همانطور که برایان می گوید “اگر شما نوآوری نداشته باشید، کسب و کارتان را به کشتن خواهید داد.” تنوع سازی شما را قادر می سازد تا مشتریان بیشتر و جدیدتری را جذب کنید و پیشنهادهای بیشتری برای آن ها داشته باشید و در کنار همه اینها درآمد خود را نیز افزایش دهید.

اصلا چرا فقط قهوه، وقتی می توانید در کنار قهوه، یک تکه کیک نیز برای مشتری آماده سازید و هنر خود را به اون نمایش دهید؟

کافی شاپ ها معمولا حاشیه سود خوبی دارند، اما آنچه این سود را تضمین میکند فروختن آیتم های دیگری به جز قهوه است، این مطلب حتی برای کسانی که در زمینه قهوه اسپشالیتی هم فعالیت می کنند صدق می کند.

نگاهی بیندازیم به اینکه چطور می شود این سود را با فروش غذا و نوشیدنی های دیگر افزایش داد.

چگونه یک کافه می تواند تنوع داشته باشد؟

معمولا منوی کافه ها، آیتم هایی دارد، نظیر میان وعده های کم حجم، کیک، ساندویچ و یا هر چیز دیگری که می تواند با نوشیدن یک فنجان قهوه همراه شود. اما به هیچ عنوان خودتان را محدود به آیتم ها و گزینه های استاندارد نکنید، همانطور که برایان می گوید “هرچیزی می تواند با قهوه سرو شود، تُست های مختلف، غذاهای شیرین و یا حتی ترش”

شما حتی می تواند غذاهای گرم را به عنوان ناهار برای مشتری سرو کنید و یا اسنکی خوشمزه را به او پیشنهاد دهید. هیچ محدودیتی برای شما به عنوان صاحب کافه وجود ندارد. او تاکید می کند “خودتان را محدود به طعم های شیرین نکنید و هر بار با پیشنهاد جدیدی مشتری را شگفت زده کنید.”

شما حتی می توانید نوشیدنی های دیگری نیز به منوی خود اضافه کنید، نوشیدنی هایی که می توانند مکمل قهوه باشند و یا چه بسا جایگزین آن باشند. آبمیوه های طبیعی، چای های مختلف و خیلی چیزهای دیگر…

او بر تنوع بخشیدن به منوی قهوه هم تاکید میکند و میگوید اضافه کردن آیتم هایی مانند قهوه های سرد دم آوری شده و قهوه هایی که با شیر درست میشود از دیگر گزینه هایی هستند که می توانند به منوی کافه شما تنوع بخشند. “امروزه قهوه هایی که با شیر درست می شوند به شدت در حال همه گیر شدن است.”

کمی خلاقیت هم می تواند منجر به کامل شدن منوی کافه شما گردد، منویی که رضایت مشتری را به دنبال دارد.

کمی از منو فراتر رویم، اگر کافه شما ظرفیت برگزاری مراسم کوچکی نظیر اجرای زنده موسیقی یا نمایش فیلم کوتاه را دارا می باشد، سعی کنید از این فرصت استفاده کنید و مشتریان بیشتری را به سمت کافه خود روانه کنید. فروش صنایع دستی هنرمندان محلی یا کتاب های نویسنده های مختلف نیز می تواند منجر به افزایش فروش و کسب سود شما شود.

پس یادتان باشد راه های زیادی وجود دارد برای تنوع بخشی به منوی کافه و یا فعالیت هایی که درون کافه صورت می پذیرد.

  • علاقه بازار را بشناسید.

پیشنهاد ویژه ای که برای مشتری دارید را به دقت انتخاب کنید. اگر شما کافه ای دارید که به کیفیت عالی، قهوه هایی خوب و فضایی فوق العاده در بین مشتریانتان شهره است، پس همه پیشنهادهای جدیدی که برای آن ها دارید هم باید تمام این ویژگی ها را دارا باشد و بتوانید حس رضایت را برای آن ها به ارمغان آورید.

به عبارت دیگر، شما می خواهید راهی پیدا کنید که انتظارات مشتریانتان را به نحوی برآورده کنید که هویت برندتان را هم مخدوش نکنید.

به عنوان مثال، ممکن است برند شما به پایداری محیط زیست و محافظت از آن شهره باشد و در این راستا تنها از مواد اولیه محلی منطقه استفاده نمایید و یا از استفاده از ظروف پلاستیکی اجتناب کنید. می توانید با تعریف داستان رسیدن قهوه از مزرعه به فنجان و یا توضیح غذاهایی که با مواد اولیه محلی درست شده است، مشتری را به کافه خود بیشتر علاقمند کنید و ناهار خاطره انگیزی برای او سرو کنید.

به گفته برایان “اگر شما صاحب یک کافه هستید، به ارائه غذا برای مشتریان خود اقدام کنید و خاطره ای از طعم و حس بی نظیر را برای آن ها رقم بزنید.”

  • به روز باشید.

اریکا می گوید صاحبان کافه ها باید به دو مسئله آگاه باشیند: آنچه که مشتری می خواهد و روندی که در آن زمان در بازار جریان دارد. اولی به شما این امکان را می دهد که امروز سود آور باشید و دومی به شما این اجازه را می دهد که روند سودآوری را در آینده نیز ادامه دهید.

این مسئله که بتوانید خود را با محصولات و تکنولوژی های جدید وفق دهید بسیار مهم است. اگر فرصتی دست داد به ورکشاپ های مربوط بپیوندید و تلاش کنید بینش خود را در این صنعت گسترش دهید. این مسئله می تواند منجر به ایجاد یک مزیت رقابتی برای شما نیز گردد.

اریکا می گوید “ما در دوره های مختلفی که برگزار می کنیم، بر مسئله آموزش تمرکز می کنیم و سعی می کنیم که مهارت ها و دانش صاحبان کافه ها را ارتقا بخشیم.”

او میگوید یکی از مسائل مطرح این روزهای صنعت قهوه، قهوه های سرد دم آوری شده است و امروزه صاحبان کافه و رسترها به طرز فزاینده ای با افزایش تقاضا برای آن روبرو هستند و مشکلی که در این میان وجود دارد این است که بسیاری از آن ها نمی دانند که چگونه به دم آوری و درست کردن آن اقدام کنند و همین مسئله ممکن است در آینده ای نزدیک منجر به سقوط فروش آن ها گردد، به خصوص در روزهای گرم و داغ تابستان.

پس امروزه برای گرداندن کافه، نیاز دارید که نیم نگاهی به آینده داشته باشد و برای موفقیت در آن برنامه ریزی کنید.

  • با افراد دیگر به همکاری بپردازید.

شما در شغل خود متخصص هستید. ممکن است شما علاوه بر قهوه در زمینه دم آوری چای نیز تخصص داشته باشد، یا یک شیرینی پز حرفه ای باشید و فرای همه آن ها یک مدیر خوب. اما شما قطعا نمی توانید در همه چیز متخصص شوید.

گاهی اوقات، برای تنوع بخشی به کار، نیاز است تا با افراد دیگر نیز به همکاری بپردازید، افرادی که تخصص های متفاوتی دارند و همکاری با آن ها وفاداری مشتریان، بازارهای بزرگتر و بهتر و منابع بیشتری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

برایان بر ارزش همکاری تاکید می کند و میگوید “به عنوان یک صاحب کافه، ما نیاز داریم که کارهای منحصر به فرد و یونیکی انجام دهیم تا تجربه های هیجان انگیزی برای مشتری بسازیم.”

افراد مناسب با تخصص های متفاوت و مورد نیاز را پیدا کنید و با آن ها به همکاری بپردازید و اطمینان پیدا کنید که دیدگاه هایتان را می توانید به یک سمت و سو هدایت کنید. سمت و سویی که به سوددهی و رضایت مشتری منجر می شود.

راه اندازی کافی شاپ کاری است که باید آن را با عشق انجام دهید. اما این تمام آن چیزی نیست که نیاز دارید، شما باید سخت تلاش کنید، بر راهی که می روید مصمم باشید و پیشنهادهای یونیک و ویژه ای برای مشتریان خود داشته باشید.

این کار سود شما را بیشتر می کند و علاوه بر آن به مشتری دلیلی می دهد که دوباره به کافه شما بازگردد و آینده ای روشن را برای کافه شما رقم خواهد زد.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد