aeropress-coldbrew

تهیه قهوه سرددم در دو دقیقه با اروپرس

اروپرس به دلیل تطبیق پذیری و سهولت استفاده ، یک ابز ار قهوه تخصصی بشمار می‌آید. بسختی میتوانید با این وسیله قهوه ‌ی بد درست کنید ، اما تجربه و رسیدن به دستور العمل مخصوص به خودتان، آسان است. تا بحال، از آن به طور عمده برای دم‌آوری قهوه‌ی داغ استفاده می کردیم که به طرز جالبی، دارای یک زمان دم‌آوری حدوداٌ دو دقیقه‌ای بود ، وشرکت اعلام کرد دستور خود را برای دم‌آوری سرد قهوه اروپرس تغییر داده است. برای پیدا کردن روشی برای دم‌آوری سرد با اروپرس، همراه با برخی نکات و ترفندها برای استخراج عطر و طعم و بهتر، من با خالق دستگاه، آلن آدلر صحبت کردم.
WhatsApp
Email
Twitter

اروپرس به دلیل تطبیق‌پذیری و سهولت استفاده، یک ابزار قهوه تخصصی بشمارمی‌آید. بسختی می‌توانید با این وسیله قهوه‌ی بد درست کنید، اما تجربه‌کردن و رسیدن به دستورالعمل مخصوص به خودتان، آسان است.

تا بحال، از آن به طور عمده برای دم‌آوری قهوه‌ی داغ استفاده می‌کردیم که به طرز جالبی، دارای یک زمان دم‌آوری حدوداً دو دقیقه‌ای بود، و شرکت اعلام کرد دستور جدیدی را برای دم‌آوری سرد قهوه اروپرس ارائه داده است.

برای پیدا کردن روشی برای دم‌آوری سرد با اروپرس، بهمراه برخی نکات و ترفندها برای استخراج عطر و طعم بهتر، من با خالق دستگاه، آلن آدلر صحبت کردم.


قهوه‌ی سرددم اروپرس فقط در دو دقیقه

صرف نظر از ابزار دم‌آوری، با بررسی بیشتر روش های دم‌آوری سرد قهوه ، زمان های آماده‌سازی بین 12 تا 24 ساعت یا حتی طولانی تر را مشاهده خواهید کرد. گرما در دم کردن قهوه‌ با متدهای مرسوم، فاکتور مهمی بشمار می‌رود چون این گرماست که واکنش های شیمیایی را تسریع می کند و باعث می شود ترکیبات عطر و طعم از درون قهوه به داخل نوشیدنی کشیده شود. در دم‌آوری سرد برای جبران دمای پائین ، بیشتر دستور العمل ها زمان طولانی تر دم‌آوری را جایگزین آن می‌کنند.

باید گفت که قهوه  سرددم نسبت به قهوه های گرم به شیرینی و دلپذیری شهرت بیشتری دارد که این بدان دلیل است که بعضی از ترکیبات شیمیایی را نمی توان در دماهای پائین‌تر استخراج کرد. با این حال ، با افزایش زمان بعنوان یکی دیگر از عوامل موثر، شما هنوز هم می توانید یک قهوه‌ی خوشمزه داشته باشید.

در اینجا مدت زمان کوتاه غوطه‌وری قهوه در آب در اروپرس قابل توجه می‌شود. آلن می گوید ، “من انتظار داشتم به تدریج زمان ترکیب را افزایش دهم تا زمانی که نوشیدنی به اندازه کافی رضایت بخش شود.”

” من با زمان استاندارد خودم این تجربه را شروع کردم و در کمال تعجب نتیجه رضایت بخش بود، البته تقریباً 10٪ ضعیف تر از عصاره‌گیری با  گرما بود. تعداد بسیار کمی از افراد می توانند چنین تفاوت کمی را متوجه شوند. اما یک راه آسان برای جبران این تفاوت کوچک استفاده از 10٪ قهوه بیشتر است. استاندارد، حدود 16 گرم قهوه برای 236 میلی لیتر آب است. بنابراین حدود 17.5 گرم می‌تواند مشکل را حل کند.

وی افزود: “اما الكس تنانت ، مدیر شرکت ما پیشنهاد كرد به جای استفاده از قهوه بیشتر ، زمان را تغییر دهیم. ما 10 ثانیه ، 30 ثانیه ، 1 ، 2 و 3 دقیقه را امتحان کردیم. 1 دقیقه کافی بود.”

به عبارت دیگر ، تلاطم شدید حل شدن قهوه را افزایش می دهد و باعث می شود زمان دم‌آوری کوتاه شود . برای زمانی که هوا گرم است ومی خواهید یک فنجان قهوه‌ی سرددم بنوشید ایده آل است. اما بیایید نگاهی دقیق تر به نحوه تهیه آن بیاندازیم.

چگونه بوسیله اروپرس قهوه کلدبرو تهیه کنیم

اروپرس به سادگی مشهور است. به سادگی قهوه و آب را اضافه کنید ، هم بزنید و فشار دهید. خوشبختانه ، تهیه کلدبرو بسیار ساده است ، هرچند که روشهای زیادی برای تجربه کردن و پیدا کردن دستورالعمل ایده آل خود دارید.

1. AeroPress خود را آماده کنید

چه با روش مرسوم و چه معکوس با  اروپرس  قهوه دم کنید، اولین قدم برای دم کردن قهوه آماده کردن اروپرس است. شما باید از تمیز و خشک بودن آن مطمئن شوید.

بعد ، یک فیلتر را داخل درپوش قرار دهید، بهتر است که یکبار فیلتر کاغذی خود را با استفاده از آب گرم بشویید. این به چسبیدن فیلتر به درپوش و همچنین کاهش هر نوع طعم کاغذ کمک می کند. برخی از افراد با استفاده از فیلتر فلزی باعث می شوند بادی بیشتری از طریق جذب روغنهای بیشتر به وجود بیاید و همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف فیلتر می‌شوند. از طرف دیگر فیلترهای کاغذ ی باعث می شوند که نوشیدنی تمیزتر و شفاف‌تر ایجاد شود زیرا بیشتر روغن ها را از بین می برد.

2. قهوه خود را آماده کرده و آن را به محفظه‌ی استوانه‌ای اضافه کنید

زیبایی AeroPress در همه کاره بودن آن است. می توانید از آن با طیف گسترده ای از قهوه ها استفاده کنید و در مورد اندازه آسیاب ، زمان دم‌آوری، نسبت دم‌آوری و سایر موارد تجربه کنید. همانطور که آلن می گوید ، “AeroPress با هر نوع قهوه به خوبی کار می کند … محبوب ترین درجه رست مدیوم است که به نظر من بهترین طعم را دارد ، اما می توانید سلیقه‌ای تصمیم بگیرید.”

وی می افزاید: “من در حال حاضر یرگاشف با رست متوسط می نوشم. پیش از آن ، بیشتر گواتمالا استفاده می‌کردم. “

با وجود انعطاف پذیری AeroPress ، دستورالعمل هایی وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. روش دم‌آوری سرد نیاز به آسیاب ریز دارد.درجه آسیاب ریزتر هنگام دم کردن قهوه ، سریعتر ترکیبات عطر و طعم را استخراج می کند. آسیاب های درشت برای دستور العمل هایی با زمان های طولانی دم‌آوری مناسب هستند.

حتی هنگام دم‌آوری با دمای بالا ، آلن توصیه می کند که از اندازه آسیاب متوسط استفاده کنید. این امر به این دلیل است که قبل از شروع پرس کردن نوشیدنی کمتری از اروپرس خارج شود. وی اظهار داشت: “اگر آب خارج شده قبل از پرس بیش از 3 میلی متر باشد ، باید یک آسیاب ریزتر را امتحان کنید یا قهوه کمی بیشتر استفاده کنید. “برخی از مردم حتی در مورد مقادیر اندک خروج آب قبل از پرس نگران هستند ، اما من این موضوع را بررسی کرده ام و به این نتیجه رسیده‌ام که کمتر از 3 میلی متر کاهش آب درون استوانه قبل از پرس تاثیر قابل توجهی ندارد.”

دوز قهوه متغیر دیگری است که باید در نظر بگیرید. آلن به من می گوید که استاندارد “16 گرم برای 8 اونس (236 میلی‌لیتر)” است. اگر می خواهید آزمایش کنید ، با این دوز شروع کنید و سپس به آرامی آن را تنظیم کنید تا جایی که بهترین دستورالعمل را پیدا کنید. همانطور که آلن در کلاس های آموزشی خود می گوید ، شما “باید روشهای مختلف را امتحان کنید حتی اگر انتظار ندارید که نتیجه خوبی داشته باشد.” اینگونه است که نکات جدیدی را کشف می کنید.

3. آب اضافه کنید

طبق دستورالعمل رسمی AeroPress ، باید یک قهوه استاندارد AeroPress با آب 80/ºC 175ºF دم کرده شود. سپس قبل از فشار دادن باید قهوه و آب را حدود 10 ثانیه هم بزنید.

برای تهیه قهوه سرد‌دم ، باید آب شیر یا آب با دمای دمای محیط را تا علامت شماره دو اضافه کنید (که طبق محاسبات من ، حدود 130 گرم آب است). برخی افراد استفاده از آب تصفیه شده را نیز انتخاب می کنند ، زیرا مواد معدنی خاصی که معمولاً در آب وجود دارد ، می توانند سرعت عصاره‌گیری را  کند کنند یا سرعت ببخشند.

این مقدار آب برای ایجاد کنسانتره قهوه کافیست، که پایه‌ی قهوه‌ی سرددم شما خواهد بود. آلن به من می گوید ، “تهیه کنسانتره و اضافه کردن آب پس از عصاره‌گیری نتیجه را بهتر می کند … تا آنکه تمام آب را از روی قهوه آسیاب شده با فشار عبور دهید.”

پس از افزودن آب ، یک دقیقه کامل هم بزنید. وسوسه نشوید که از این مرحله بگذرید ، چون یک نوشیدنی ضعیف به شما می دهد.

4- را فشار دهید

آلن توصیه می کند: “فشار دادن با ملایمت سریع تر است.” او توضیح داد که فشار دادن با نیروی زیاد می تواند ذرات قهوه را به یک سد فشرده تبدیل کند و کار شما را حتی سخت تر کند. اگر شروع به مقاومت بیش از حد کردید ، به طوری که ادامه فشار سخت شد ، 10 ثانیه مکث کنید.

پس از اتمام عملیات پرس ، اکنون می توانید قهوه آسیاب شده را از درون AeroPress خود خارج کرده و وسیله را تمیز کنید.

5. آب بیشتری به قهوه‌ی خود اضافه کنید

اکنون که کنسانتره قهوه تان آماده شد ، می توانید آب سرد یا یخی اضافه کنید تا یک فنجان 8 اونس / 237 میلی لیتری قهوه تهیه کنید. آلن به من می گوید اگر به یخچال دسترسی نداشته باشید ، دمای اتاق نیز خوب خواهد بود. باز هم ، ممکن است شما مایل به استفاده از آب تصفیه شده باشید.

در یک روز گرم ، قهوه سرددم (کلدبرو) می‌تواند باعث طراوت شما شود. با این دستور العمل می توانید زمان دم‌آوری 24 ساعته را پرش کنید و در زمانی کمتر از به جوش آمدن یک کتری برقی،شروع به نوشیدن قهوه کنید. فقط مطمئن شوید که قبل از فشار دادن از یک آسیاب ریز استفاده کرده و خوب هم زده‌اید.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد