بیش از یک سال است که Covid-19 شیوهی فعالیت مشاغل در سراسر جهان را مختل کرده است. کافی شاپ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری بسته هستند و برخی با محدودیت های عملیاتی قابل توجهی بازگشایی شده اند.
با این حال مصرف کنندگان هنوز در حال نوشیدن قهوه هستند. افزایش مصرف قهوه در خانه در سال 2020 تا حدی کاهش مصرف در کافی شاپها را پوشش داده است. مشتریان هنوز در حال رفع نیاز خود به کافئین هستند ، خواه در خانه دم کنند یا قهوهی بیرون بر را از کافهی محلی خود بگیرند.
خوشبختانه ، در حالی که هنوز همه گیری تمام نشده است ، اما پایان کار آن کمکم احساس میشود. از مارس 2021 ، بیش از 475 میلیون دوز واکسیناسیون در سراسر جهان انجام شده است.
برای دارندگان کافی شاپ ، این بدان معنی است که زمان آن رسیده است که به برخی از سوالات کلیدی پاسخ دهند. بازار قهوه پس از پایان همه گیری چگونه خواهد بود؟ آیا روند تهیه و آمادهسازی آن در خانه ماندگار شده است؟ و چگونه می توانند با برداشته شدن محدودیت ها مشتری را به کافهنشینی دعوت کنند؟ برای پاسخ به این سوالات و موارد دیگر ، من با تعدادی از سهامداران صنعت قهوه انگلیس صحبت کردم. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی برای گفتن دارند.

COVID-19 چگونه بر صنعت قهوه تأثیر گذاشته است؟
هنگامی که در اوایل سال 2020 بیماری همه گیر Covid-19 در سراسر جهان گسترش یافت ، بسیاری از کشورهای جهان محدودیت هایی را برای مشاغل غیر ضروری اعلام کردند. بخش مهمان پذیری از اولین مواردی بود که تحت تأثیر قرار گرفت.
با اعمال محدودیت ، بسیاری از مشتریان قادر به حضور در کافه های محلی با همان ظرفیت پیشین نبودند. نظرسنجی پورتال جهانی قهوه ادعا می کند که 92 درصد از کافی شاپ ها در انگلیس مجبور شدند به طور موقت در برخی از مقاطع سال 2020 تعطیل شوند.
در حالت باز بودن نیز، بسیاری مجبور شدند خود را با روشهای جدید یا غیرمنتظره سازگار کنند: 70٪ به حالت بیرونبر درآمدند ، 67٪ ساعت سرویسدهی خود را محدود کردند و 57٪ آیتم های منو را کاهش دادند.
برای بسیاری در صنعت قهوه ، این به معنای افت فروش و در نتیجه درآمد بود. طبق پروژهی کافهها در انگلستان 2021 ، فروش کافی شاپها در انگلیس 40٪ کاهش پیدا کرد. در نتیجه این امر منجر به بسته شدن 182 کافی شاپ به طور دائمی در این کشور در طول سال شد.

روند مصرف در طی همه گیری
با تعطیلی گسترده کافه ها ، در عوض ، مصرف کنندگان سعی در بازآفرینی تجربه کافه در خانه داشتند. اما در این افزایش مصرف در خانه ، مصرف کنندگان روی چه چیزی تمرکز کرده اند؟
فلچر بولی رئیس فروش Caravan Coffee Roasters در لندن است. وی می گوید که مردم به طور کلی به دمآوری خانگی علاقه بیشتری دارند و در غیاب کافی شاپها، قهوه های مختلفی را تجربه می کنند.
فلچر می گوید: “ما به طور قطع شاهد افزایش فروش قهوه های فیلتری و تکخاستگاه خود بوده ایم.” “با این حال ، ما همچنین به فروش بیش از حد قهوهی آسیاب نشده رسیده ایم.”
این نیز در روند فروش آنلاین به صورت برجسته نشان داده شده است. در حالی که برخی کافی شاپ ها افزایش دمآوریهای دستی در منزل را تهدیدی بالقوه می دانند ، برخی دیگر خود را برای افتتاح فروشگاه های اینترنتی و تأمین تقاضای قهوهی خام سازگار کرده اند.
فلچر می گوید: “فروش آنلاین تقریباً در طول شب نسبت به قبل از همهگیری بیش از دو برابر شدهاست.” “ما طی چند هفته اول حدود 500 درصد رشد فروش قهوه داشتیم.”
جاش کلارک مدیر قهوه در روستری قهوهی Clifton در بریستول است. او تایید می کند که جهش بزرگی به سمت فروش آنلاین ایجاد شده است.
جاش به من می گوید: “ما [همچنین] آن جهش را در فروشگاههای تجهیزات دمآوری و عصارهگیری قهوه دیده ایم.” “اول از همه ، ما دیدیم که مردم در حال خرید ابزارهای دمآوری مانند V60 ، Chemex یا Clever Dripper هستند. سپس موج بعدی افرادی بودند که آسیاب می خریدند. “
با این حال ، جاش همچنین می گوید که با گذشت زمان، تغییراتی در قهوه هایی که مردم می خرند وجود داشته است. او می گوید که در ابتدا ، مشتریان در حال آزمایش پروفایل های سنتی و طعمهای کلاسیک بودند.
او به من می گوید: “اما به آرامی دیدیم که آنها قهوه هایی می نوشند که کمی متفاوت پردازش می شوند.” “آنها شروع به سفارش قهوه هایی کردند که دارای رایحه و طعمهای جالب توجه یا متنوع تری باشند.”

بازگشت جذاب مشتری ها پس از Covid-19 به کافی شاپها
همانطور که شروع به خلاص شدن از بیماری همه گیر می کنیم و مشاغل غیر ضروری شروع به بازگشایی می کنند ، کافی شاپ ها برای چیزی شبیه بازگشت به شرایط عادی آماده می شوند.
اما وقتی بخش مهمان پذیری دوباره باز میشود ، یک سوال اساسی از صاحبان کافی شاپ وجود خواهد داشت: چگونه می توانید مشتری های بیشتری را از خانهها به کافیشاپ بیاورید و به سطح فروش عادی خود برسید؟
آمادهی بازگشایی باشید و این خبر را گسترش دهید
ممکن است یک نکته ساده به نظر برسد ، اما آماده شدن برای حضور مشتریان، شروع بسیار خوبی است. در کنار آن ، می توانید خود را در شبکه های اجتماعی خود، برجستهتر کنید و از این واقعیت صحبت کنید که مثلاً در یک روز خاص دوباره بازگشایی خواهید کرد.
Myles Shapcott رئیس بخش عمده فروشی قهوه در “Origin Coffee Roasters” است. او می گوید که همه در حال حاضر در “حالت زنده ماندن” هستند و نکته اصلی “باز شدن و زنده ماندن” است.
اولی سیرس مدیر عمده فروشی در “North Star Coffee Roasters” در لیدز انگلیس است. او مانند مایلس فکر می کند که باز شدن کافی شاپها بسیار مهم است ، اما خاطر نشان می کند که کافی شاپ ها نیز باید در این مواقع نگرش مثبتی به این موضوع داشته باشند.
وی می افزاید که رقابت بین مشاغلی هست که کسب و کار خود را رها نکرده اند ، مشاغلی که برای فعالیت در برخی از شرایط همه گیری سازگار شده اند.
اولی خاطرنشان می کند: “ما فروشگاههای کمتری را برای تجارت عمدهی قهوه مشاهده می کنیم.” “با این حال ، مغازه هایی که ما باز کرده ایم با فروش قهوهی بیرونبر و خرده فروشی بسیار خوب عمل کرده اند.”

پیش برنامه ریزی
زمان ارزشمند است. برنامه ریزی به جای انتظار برای بازگشایی کسب و کار به شما کمک می کند تا به طور همزمان برای مشتریان جدید و برگشت پذیر آماده شوید.
Myles می گوید که امیدوار است که مشاغل مهمان پذیری این زمان را صرف تأمل در آنچه در آن مهارت دارند ، و تشخیص اینکه چه چیز دیگری می توانند برای مشتریان خود بیاورند، بکنند.
وی می گوید: “من فکر می کنم با تکامل ، صاحبان کافی شاپ می توانند تجارت خود را بهبود بخشند.” “به نوبه خود ، آنها می توانند پایدارتر شوند و برای مدت طولانی تری وجود داشته باشند و مشتریانشان به خاطر این وجه عملکردشان دوستشان دارند. “
فلچر نظرات Myles را تایید می کند. او می گوید: “اکنون وقت آن است که واقعاً شروع به برنامه ریزی و تفکر کنید تا مطمئن شوید آماده بازشدن هستید.”
این می تواند از چند طریق شکل بگیرد. این ممکن است به معنای کار بر روی آیتمهای جدید منو ، استخدام و آموزش کارکنان ، یا تغییر ساعت کاری شما باشد ، به عنوان مثال اقداماتی که انجام می دهید منحصر به منطقه و کافی شاپ شما خواهد بود. مهم این است که آماده باشید.
فلچر می گوید: “شما نمی دانید چه تعداد از مردم به کافیشاپ شما خواهند آمد.” “بزرگترین نکتهی من فقط استفاده از زمانی است که الان دارید.
“تا آنجا که ممکن است برنامه ریزی و سازماندهی را انجام دهید. از برنامه ریزی بیشتر در آینده نترسید. “
یک تجربهی با کیفیت ارائه دهید
رفتن به یک کافه صرفا نوشیدن یک فنجان قهوه نیست بلکه تجربهایست که از لحظه ورود شروع می شود و تا زمان ترک آن متوقف نمی شود. به همین ترتیب ، صاحبان کافی شاپ باید تمام تلاش خود را انجام دهند تا مطمئن شوند کافه آنها برای هر مشتری جذاب است.
جوش می گوید: “مشتری فقط توانایی ورود به کافهی شما را دارد و شما باید یک تجربهی خوب برای او بسازید.” “این ممکن است [به معنای] نوشیدن یک قهوهی عالی باشد که به خوبی عصارهگیری شده ، دارای لاته آرت خوب یا بادی بالایی باشد …”
یک روش عالی برای تمرکز بر ارائه یک تجربه با کیفیت، استفاده از تجهیزاتی مانند دستگاه دمآوری SP9 Precision Brewer توسط Marco Beverage Systems است.
SP9 یک دستگاه دمآوری خودکار و تهیه قهوه در فنجان است. به باریستا این امکان را می دهد تا زمان کمتری را برای تهیه قهوه های فیلتری صرف کند و وقت بیشتری را به مشتری اختصاص دهد.
خدمات به مشتری به ویژه پس از بازگشایی کافی شاپ ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به کافه ها کمک می کند تا در بازار شلوغ، خود را متمایز کنند.
اولی می گوید: “ما بسیاری از تعاملات اجتماعی را از دست داده ایم.” “و شما در این زمان ماسک زده ، تقریباً بدون چهره ، جایی که شما در صف گرفتن نوشیدنی با مشتریانتان صحبت می کنید ، بسیاری از فضایل خدمات مشتری را از دست داده اید.
”وقت مناسبی را برای هر مشتری اختصاص دهید. دانشتان و اطلاعات قهوه را به اشتراک بگذارید … بیشتر از حداقل کارها انجام دهید. این به شما کمک می کند تا پیروز شوید ، “”این مهمان نوازی، مشتری را به صنعت مهمان پذیری باز می گرداند.”

پروتکل های سلامت و بهداشت
بخشی از ارائه یک تجربه خوب اطمینان از امنیت و سلامت مشتریان شما خواهد بود. حتی پس از بازگشایی کافی شاپ ها و توزیع واکسن، Covid-19 احتمالاً تا مدتی در ذهن مردم خواهد ماند.
این بدان معناست که حفظ بهداشت و پروتکل های دقیق ایمنی بهداشتی همچنان حیاتی خواهد بود. گرت جونز مدیر آموزش در Square Mile Coffee Roasters است. وی فکر می کند مدتها پس از بازگشایی همهی کسب و کارها، زندگی روزمرهی آینده ما تحت تأثیر همه گیری قرار خواهد گرفت.
وی می گوید: “من فکر می کنم که نشستن در فضای باز برای مشتریان در شروع حتی از ارزش بیشتری برخوردار خواهد شد.” “کافه ها هنوز هم باید اطمینان حاصل کنند که اقدامات بهداشتی صحیح را انجام می دهند و محتاط هستند.”
فلچر اضافه می کند که این نیز بخشی از اعتماد است. او می گوید: “مشتریانی که به کافیشاپ شما میآیند اعتماد زیادی به شما می کنند.” “اگر قادر به بازگشایی باشید ، فقط باز هستید زیرا اقدامات مانند فاصله اجتماعی ، ماسک صورت ، بهداشت ، سلامت و ایمنی را دنبال می کنید. به هر حال باید همهی این چیزها وجود داشته باشد. “
این بدان معناست که میزها باید به درستی از یکدیگر فاصله داشته باشند ، کارکنان باید از ماسک صورت یا PPE استفاده کنند ، و همچنین باید فاصله اجتماعی و سایر پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد. پیروی از تابلوهای راهنمایی محلی در مورد روش های صحیح باعث می شود که مشتریان در کافی شاپ شما احساس امنیت و راحتی بیشتری کنند.
با این حال ، علاوه بر این ، شما می توانید تجهیزات هندزفری داشته باشید تا تعداد نقاط تماس مشتری در کافی شاپ خود را به حداقل برسانید. ابزارهایی که کاملاً قابل لمس نیستند و به مشتریان و باریستاها اجازه می دهد تا بدون ایجاد نقطه جدیدی برای آلودگی احتمالی ، در کافه حضور پیدا کنند.
فلچر اضافه می کند: “من فکر می کنم اگر کافی شاپ ها یا رستوران ها این کار را اشتباه انجام دهند و اجازه ندهند چنین فضایی برای مشتریان احساس آرامش و احساس امنیت کنند ، در این صورت مشتریان نمی توانند به آنها اعتماد کنند.” “آنها اگر این چیزهای ساده را دنبال نکنند ، مانند یادآوری استفاده از ماسک های صورت ، شروع به از دست دادن تجارت خود می کنند.”
از تجهیزات خود مراقبت کنید
آخرین اما نه مهمترین: مراقب وسایل خود باشید. مطمئن شوید که به محض باز شدن مجدد ، کاملاً نگهداری شده و آماده به کار باشند.
گرت می گوید که آزمایش مستمر هر وسیله ای که به شبکهی آب شهری متصل است مانند دستگاه های اسپرسو و شیرهای آب گرم بسیار مهم است.
او به من می گوید: “با تجهیزات و فیلترهای آب که در طول قرنطینه بیکار هستند ، آب راکد می تواند مستعد رشد باکتری ها و رسوب مواد معدنی در دستگاه اسپرسو باشد.”
پس از بازگشایی کافی شاپ ، وی توصیه می کند که در صورت لزوم، کارتریج های فیلتر آب را به درستی تعویض کنید ، و پیشنهاد می کند قبل از روشن کردن آب داخل دستگاه ها را به جریان بیاندازند.

آماده سازی کافی شاپ برای چشم انداز پس از همه گیری کار ساده ای نیست. اما با برنامه ریزی از قبل ، سازماندهی و طراحی یک تجربه مطمئن و آرام برای مشتری ، می توانید خود را در موقعیت عالی قرار دهید.
در هفته ها و ماه های منتهی به بازگشایی کامل مشاغل مهمان پذیری در کشور خود ، در هر کجا که باشید ، از وقت خود برای برنامه ریزی استفاده کنید به آنچه مشتریان شما می خواهند فکر کنید. خودتان را آماده کنید تا از عهدهی آنها برآیید ، و پس از پایان همه گیری در بهترین وضعیت ممکن برای بازگرداندن مردم به کافیشاپ خود خواهید بود.
نوشتهی Gisselle Guerra