voom-2

Voom تحولی در ترازوهای هوشمند

WhatsApp
Email
Twitter

سال های اخیر تکنولوژی شاهد پیشرفت های جدیدی در زمینه ترازوهای دیجیتالی بوده است که برای اندازه گیری قهوه وقتی قصد دم کردن آن به صورت دستی را داریم، طراحی شده اند.

محصولات تولید شده توسط شرکت Acaia که دقت اندازه گیری ای به اندازه یک قطره را دارند نمونه ی خوبی از این نوع ترازوهاست. این ترازوها همچنین قابلیت ردیابی و ثبت اطلاعات برنامه ها برای کمک به دوام و تعامل بیشتر باریستا با مشتریان را دارند. اخیرا Motif Mentor با قابلیت های برجسته خود تحول جدیدی در تکنولوژی این ابزار ایجاد کرد. این ترازو از طریق اپلیکیشنی، پروسه سرریز کردن آبجوش را کنترل میکند و زمان مناسب را با اخطاری به اطلاع باریستا میرساند. حالا پس از دست یابی به اینگونه موفقیت ها، ترازوی هوشمند Voom آماده است تا تکنولوژی خود را گسترش دهد. این ترازو شهرت خود را مدیون صفحه نمایش بزرگی است که تمام اطلاعات را به باریستا میدهد. این صفحه نمایشگر اطلاعاتی را از زمان، وزن و نسبت آب استفاده شده در دم کردن قهوه و روند دم شدن آن در متدها و سبک های مختلف قهوه به دست میدهد. حافظه داخلی آن قادر به ذخیره کردن بیش از 20 پروفایل اختصاصی برای باریستاها و سبک های مختلف دم آوری قهوه است و باریستا با کنارگذاشتن گوشی تلفن همراه هوشمند خود کمتر دچار حواس پرتی ناشی از مسیج ها و آلارم های مختلف گوشی میشود.

رئیس شرکت Voom آقای چریس فلگل (Chris Fleguel) طی مصاحبه‌ای با دیلی نیوز کافی بیان کرد که ما از نزدیک با بسیاری از قهرمانان مسابقات باریستای جهان کارکرده‌ایم و حتی توانسته‌ایم فنّاوری‌ها و نوآوری‌های خود را با متخصصین این امر، نظیر سازندگان آسیاب‌ها و رست کننده‌های معروف و خلاق به اشتراک بگذاریم. او می‌گوید که مشورت‌های این شرکت در مرحله طراحی پایان پذیرفته و واحدهای بازبینی این شرکت در حال حاضر در حال بحث و تبادل‌نظر با چندین قهرمان مسابقات باریستاهای جهان و بسیاری از منتقدین صنعت غذا و نوشیدنی هستند که خواسته‌اند تا زمان اعلام نتیجه نهایی نامشان فاش نشود.

درحالی‌که متخصصان و تازه‌کاران به یک اندازه می‌توانند از اطلاعات نمایش داده‌شده بر روی صفحه نمایشگر سود ببرند، این ترازو تازه‌کاران را نسبت به اتفاقاتی نظیر تکان خوردن، ضربه خوردن و یا چرخیدن با دادن اخطاری آگاه می‌کند. این اخطار به‌صورت مستقیم بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود بدون اینکه نیازی باشد کاربر برای یک‌لحظه به‌وسیله دیگری چشم بدوزد. نرم‌افزار به‌کاررفته در این ترازو نیز به‌درستی این اطمینان را برای کاربر ایجاد می‌کند که حتی در خانه هم می‌تواند مانند یک حرفه‌ای، قهوه موردعلاقه خود را دم کند.

نرم‌افزار موردنظر قابلیت سینک شدن با تلفن‌های هوشمند را دارد و می‌تواند مشخصات مربوط به قهوه و دم‌آوری آن را از طریق فضای مجازی با دوستان و یا مشتریان خود به اشتراک بگذارد.

اخیراً قهوه‌های دمی و اسپرسو تنها متدهایی از دم‌آوری هستند که نرم‌افزارهای حمایت‌کننده‌ی به خصوصی برای خوددارند درحالی‌که تنظیمات “Quick Brew” مراحل مشابهی را نشان می‌دهد که حتی می‌تواند برای فرنچ‌پرس و یا ایروپرس هم به کار رود.

این شرکت در تلاش است تا در آینده جلوه‌های جدید و ویژه‌تری از نرم‌افزارهای به کار گرفته‌شده را با توجه تقاضای مشتری و متدهای جدید دم‌آوری قهوه در ترازوهای خود به کار گیرد.

طبق گفته فلگل:”هدف اصلی شرکت ما این است که مردم بیشتری به متدهای دم‌آوری و خاص قهوه جذب شوند تا حتی بتوانند با استفاده از این ابزار قهوه‌های خود را در خانه نیز دم کنند.” او می‌گوید:”ما همچنین تعدادی ایده‌های خلاقانه برای تولید محصولات جدید داریم که در آینده آن‌ها را به اجرا و تولید می‌رسانیم.”

پیش‌بینی می‌شود محصول موردنظر در ماه May 2018 در اختیار مردم و علاقه‌مندان باقیمتی حدود 199 دلار قرار گیرد.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد