cafe-roastery

رُستری‌هایی که کافه می‌زنند؟

WhatsApp
Email
Twitter

برای بسیاری از رستری‌ها، افزودن یک کافه به رستری‌شان یک چشم‌انداز هیجان‌انگیز است.

داشتن یک کافه برای یک مجموعه رست قهوه، علاوه بر ایجاد جریان‌های درآمدی جدید، راهی برای معرفی بیشتر قهوه‌شان به مشتریان و حصول اطمینان از سرو کردن قهوه به‌گونه‌ای است که ویژگی‌های متمایز آن را نشان می‌دهد.

علیرغم تأثیر اقتصادی کووید-19، پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2027، جریان مالی جهانی کافه‌ها از 201.4 میلیارد دلار فراتر رود. به‌این‌ترتیب، باز کردن یک کافه به رستری‌ها اجازه می‌دهد تا در سود یک بازار پردرآمد سهیم شوند و درآمدهای بیشتری نسبت به رست قهوه به‌تنهایی به ارمغان بیاورند.

بااین‌حال، قبل از افتتاح یک کافه، مهم است که نه‌تنها هزینه‌های راه‌اندازی و بهره‌برداری، بلکه انرژی لازم برای پیش راندن دو کسب‌وکار را نیز در نظر بگیرید. اگرچه ممکن است روی کاغذ چشم‌انداز جذابی به نظر برسد، اما اگر رستری شما به‌اندازه کافی مستقل و قبراق نباشد، واقعیت می‌تواند شوکه‌کننده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افزودن یک کافه به رستری خود، با صاحب قهوه کیتی تاون “Kitty Town Coffee“، زانتا کوک صحبت کردم.

از کافه روستری خود چه انتظاری دارید؟

از سود بیشتر گرفته تا تقویت برند، دلایل زیادی برای اضافه کردن یک کافه به یک برند رستری قهوه وجود دارد.

زانتا چند سالی است که رستری قهوه کیتی تاون را در پنسیلوانیا اداره می‌کند، اما اخیراً یک کافه را به این مجموعه اضافه کرده است.

او به من می‌گوید که پس‌ازاینکه متوجه شد از اقبال مشتریان و محبوبیت قهوه کیتی تاون از طریق توزیع قهوه خام استفاده نکرده است، این تصمیم را گرفته است.

او می‌گوید: ما یک کافه کوچک نوپا راه‌اندازی ‌کردیم که به‌سختی مشتری داشت اما به شکل شگفت‌انگیزی، در شش ماه پس از افتتاح، فالوورهای آن در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از رستری ما بود و این در حالی بود که رستری قهوه ما تقریباً سه سال بود که فعالیت می‌کرد.

برای زانتا، فروش کافه زیاد نبود، زیرا تعداد مصرف‌کنندگانی که مستقیماً از قهوه کیتی تاون قهوه می‌خریدند، بیشتر از تعداد مشتریان قهوه در کافه بود.

افتتاح یک کافه به تقویت رستری و ایجاد اعتماد قوی‌تر مشتریان کمک کرده است. همچنین به مصرف‌کنندگان کمک کرده است که قهوه خود را به منشأ رست آن متصل کنند.

همچنین می‌توان تلاش زیادی را برای جذب مشتریان جدید مخصوصاً از روش تبلیغات مجازی، برای رست قهوه‌های تخصصی و فروش عمده صرف کرد. زانتا فاش می‌کند که از زمان افتتاح کافه، گرفتن مشتریان عمده آسان‌تر بوده است، زیرا کافه «به‌عنوان یک تجارت ملموس به آن مشروعیت بخشیده است».

علاوه بر این، فروشگاه فیزیکی چیزی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن بازدید کنند و باعث می‌شود که شما خود را به‌عنوان بخشی از جامعه تجاری تثبیت کنید. مصرف‌کنندگان می‌توانند درون کافه‌ به کارهای خود بپردازند، رویدادهای اجتماعی را میزبانی کنند و قرار ملاقات بگذارند. زانتا به من می‌گوید «بچه‌ها حتی برای انجام تکالیف خود به کافه ما می‌آیند. می‌توانید ببینید که داشتن این فضا در جامعه ما ارزش ایجاد کرده است».

مصرف‌کنندگان همچنین تمایل دارند زمان بیشتری را در کافه‌های محلی و مستقل در مقایسه با کافه‌های زنجیره‌ای صرف کنند. این می‌تواند با افزایش مصرف و فروش بیشتر به برند ما کمک کند.

بررسی‌ها نشان داده است که مصرف‌کنندگان مایل به خرج کردن پول برای خرید قهوه از رستری های محلی هستند. با باز کردن کافه‌ای که قهوه‌تان را سرو می‌کند، می‌توانید آن را در معرض دید مخاطبانی فراتر از کسانی که آن را آنلاین می‌خرند، قرار دهید.

این نه‌تنها می‌تواند به افزایش فروش شما کمک کند، بلکه به بیشتر دیده شدن برند شما در منطقه نیز کمک می‌کند.

قبل از اقدام به جهش چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

زانتا با دقت به این نکته اشاره می‌کند: یک رستری و یک کافه مشاغل بسیار متفاوتی هستند. بله آن‌ها هر دو در صنعت قهوه هستند، اما انواع مختلفی از عملکرد، معاملات و ساختار هزینه‌ای را شامل می‌شوند.

تفاوت اصلی بین این دو این است که یک کافه بیشتر بر خرده‌فروشی متمرکز و با مشتری چشم در چشم است.

برای برخی، ممکن است مدیریت کافه به‌طور مستقیم، عملی یا امکان‌پذیر نباشد؛ بنابراین، استخدام کارکنانی که می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید بسیار مهم است.

اگرچه زانتا به دلیل تجربه قبلی‌اش در خرده‌فروشی، توانست کافه‌اش را با کمترین کمک راه‌اندازی کند، اما به دیگران توصیه می‌کند که «اگر تجربه کسب‌وکار خدماتی ندارید، شاید بهتر باشد مدیری را برای نظارت بر امور کافه استخدام کنید.»

بازگرداندن سرمایه شما مهم است، اما باید اهداف بلندتری داشته باشید زیرا بر نحوه اداره کافه شما تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، یکی از انگیزه‌های زانتا ایجاد شغل بیشتر و استفاده از منابع انسانی بیشتر بود.

او می‌گوید: “من در ایجاد محیط و شرایطی که کارمندانم را خوشحال می‌کند موفق بوده‌ام. این بخش بسیار ارزشمندی از این سرمایه‌گذاری بوده است.”

نادیده گرفتن روحیه کارکنان می‌تواند منجر به تبلیغ منفی در محل کارشان شود که می‌تواند بر خدمات به مشتری کافه‌ی شما، کیفیت محصول و درنهایت سودآوری تأثیر بگذارد.

ارزیابی مشتری به اندازه‌گیری موفقیت شما کمک می‌کند

سود و گردش مالی معیارهای واضحی هستند که می‌توانید برای تعیین موفقیت کافه خود از آن‌ها استفاده کنید.

بااین‌حال، روشی که شما موفقیت رستری خود را تعیین می‌کنید ممکن است متفاوت باشد.

برای زانتا، مهم این بود که ببیند قهوه‌اش از کجا سر در می‌آورد. «من به‌طور دوره‌ای مشتریانی که در حال نوشیدن قهوه ما هستند را رصد می‌کنم. وجود کافه به طرز چشمگیری تعداد آن‌ها را افزایش داده است زیرا ما صدها بسته قهوه در ماه می‌فروشیم و هرروز صدها نوشیدنی نیز سرو می‌کنیم.

ردیابی فروش قهوه‌های مختلف نیز مهم است، زیرا می‌تواند درک اساسی در مورد اینکه چگونه می‌توانید در کافه و حتی رستری، فروش را بهبود ببخشید، به شما ارائه دهد.

بینش در مورد اینکه محصول و خدمات شما چگونه در اختیار بازار هدف شما قرار می‌گیرد می‌تواند به شما کمک کند وفاداری آن‌ها و حاشیه سود خود را برای هر کالا و خدمات تضمین کنید.

زانتا می‌گوید: «می‌توانید مستقیماً با مشتریان صحبت کنید تا دریابید که چرا آن‌ها پیشنهاد‌های خاصی را دوست دارند. یا می‌توانید بر اساس درخواست‌های آن‌ها متوجه شوید که چه چیزی را ترجیح می‌دهند.»

«در یک کافه، می‌توانید تماشا کنید که مردم چه قهوه‌ای را انتخاب می‌کنند و ببینید که مصرف‌کنندگان چقدر یک محصول را بر اساس سرعت و میزان فروش آن دوست دارند.»

او دریافته است که این بازخورد از مشتریان کافه در آینده بسیار برای رستری مفید خواهد بود.

زمانی که به‌طور انحصاری قهوه را رست و عرضه می‌کنید و مستقیماً با مشتریان روبرو نمی‌شوید، این نوع تحلیل‌ها به‌سختی به دست می‌آیند. «در مورد رست و عمده‌فروشی، شما مستقیماً با مشتریان سروکار ندارید، بنابراین نمی‌دانید که آیا مردم قهوه را دوست دارند یا نه، مگر اینکه دوباره سفارش دهند.»

زانتا می‌گوید تنها زمانی که در فروش آنلاین بازخورد دریافت می‌کند، زمانی است که جزئی از یک سفارش حذف می‌شود یا محصول اشتباهی تحویل می‌شود اما هنگامی‌که یک کافه دارید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که محصول شما با کیفیت ثابت و خوبی عرضه می‌شود.

باز کردن دریچه‌ای جدید برای ارائه قهوه می‌تواند دلهره‌آور به نظر برسد. بااین‌حال، آماده‌سازی دقیق و تحقیقات بازار می‌تواند روند را تسهیل کند و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد