coffee-price

کاهش قیمت قهوه برای صادرکنندگان

WhatsApp
Email
Twitter

کاهش قیمت قهوه برای صادرکنندگان

با شروع فصل برداشت قهوه و به دنبال آن کاهش قیمت قهوه، صادرکنندگان قهوه در هند ممکن است دیگر قادر به پرداخت پول در بازار سهام نباشند.

قیمت قهوه در چند ماه گذشته روند نزولی‌ای را طی کرده است. برداشت قهوه عربیکا در هند کمی پیش از موعود، در آخرین هفته ماه نوامبر شروع شد و پیش‌بینی می‌شود برداشت قهوه ربوستا نیز در اواخر دسامبر آغاز گردد.

Ramesh Rajah رئیس انجمن صادرات قهوه در هند، می‌گوید:”پرورش‌دهندگان قهوه عربیکا در پی کاهش تقاضا و پدید آمدن اوراق قرضه در بازار با سختی و مشکل اقتصادی روبرو هستند.”

در روز پنج‌شنبه، قیمت قهوه عربیکا در ICE نیویورک به ازای هر پوند 1.18 دلار بود. در هند نیز قیمت‌ها چیزی بالاتر از حاشیه تولید دارند و قیمت‌های قهوه ربوستا به‌طور کل در بازار جهانی چیزی نزدیک به 18 درصد کاهش‌یافته است. Rajah می‌گوید:”بااین‌وجود، محموله‌های ربوستا به علت وجود تقاضا با قیمت پایین‌تری ادامه خواهند داد.”

درحالی‌که کشاورزان انتظار دارند که محصول عربیکا نظیر سال پیش چیزی نزدیک به 90000 تن باشد، انتظار دارند که محصول نهایی ربوستا به‌شدت تحت تأثیر فشار خشک‌سالی و به تعویق افتادن موسم‌های بارندگی قرار گیرد.

HT Pramod رئیس انجمن کاشت کارناتاکا گفت:”انتظار میرود به علت خشکسالی و بارندگی های نامناسب محصول روبوستا بسیار کمتر از سال گذشته باشد.”

از طرفی گفته شده که محصول برداشت شده روبوستا در Kerala بهتر بوده است، طوری که میتواند کسری کل را کاهش دهد. تخمین زده میشود که امسال چیز نزدیک به 2.10 هزار تن، کمی کمتر از میزان سال 2017 که 1.17 هزار تن بود باشد. همچنین مسئولان پیش بینی کرده اند که 2.47 هزار تن قهوه روبوستا و 1.03 هزار تن قهوه عربیکا در سال پیش رو برداشت شود.

منبع خبر: economictimes.indiatimes.com

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد