IMG_20200416_152634_075

در دوران بیماری کوید-19 چگونه از رستری‌های محلی حمایت کنیم؟

WhatsApp
Email
Twitter

بیماری COVID-19 در یک دوره نسبتاً کوتاه به‌سرعت و به طرز چشمگیری بر جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم تأثیر گذاشته است و به دلیل گسترش سریع آن، فاصله‌گذاری اجتماعی در کشورهایی در سراسر جهان توصیه یا اجرا می‌شود.

این مسئله پیامدهای سخت و عمده‌ای برای کافی‌شاپ‌ها و رستری‌های کوچک و متوسط داشته است. در این شرایط مشتریان چگونه می‌توانند ضمن رعایت پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی توصیه‌شده، به حمایت از رستری‌های محلی خود بپردازند و به آن‌ها کمک کنند.

هدایت به سمت سبک جدید فروش

در طی چند هفته گذشته، اخبار مربوط به COVID-19 بر اخبار محلی و بین‌المللی حاکم شده است و با وسعت زیادی به تأثیر آن بر جهانی که در آینده پیش رو داریم، اختصاص یافته است. این موضوع تأثیر چشمگیری بر اقتصاد جهان داشته و هم‌اکنون در بیش از 200 کشور جهان شیوع دارد. بدون هیچ درمان و واکسنی در حال حاضر، مقامات بهداشتی برای کاهش سرعت شیوع آن به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی متکی هستند تا به دولت‌ها و مراکز خدمات درمانی فرصت مناسبی برای پاسخگویی بدهند.

با ماندن بسیاری از افراد در خانه و محدودیت‌های شدید سفر، کسب‌وکارهایی که در حوزه‌ی هتلداری، گردشگری و صنایع خرد وجود دارند به‌شدت تحت تأثیر قرارگرفته‌اند. سازمان بین‌المللی قهوه (ICO) پیش‌بینی کرده است که COVID-19 می‌تواند ضربه‌ی شدیدی به مصرف قهوه‌ی غیر خانگی و تأمین آن برای بقیه سال بزند.

 آلمان، ایتالیا، بلژیک و اسپانیا ازنظر حجم بزرگ‌ترین واردکنندگان قهوه سبز در جهان هستند که بیشترین تأثیر را دارند و به دنبال آن ایالات‌متحده، ژاپن و کانادا قرار دارند.

رستری‌های کوچک و متوسط که وظیفه ایجاد اشتغال برای بسیاری را بر عهده‌دارند و افرادی که در کافی‌شاپ‌ها کار می‌کنند به‌طور مضاعف، تحت تأثیر این تعطیلات قرار می‌گیرند. در ویدئویی که توسط جیمز هافمن در مورد صنعت قهوه و COVID-19 منتشر شده است، وی توضیح می‌دهد که اگر چندین رستری قهوه تجارت خود را از دست بدهند، می‌تواند باعث لطمه‌ی جبران‌ناپذیری به واردکنندگان و صادرکنندگان قهوه‌ی سبز شود و همین باعث می‌شود که درنهایت تولیدکنندگان قهوه دستمزدی دریافت نکنند.

وی اذعان می‌کند که رستری‌ها از مزیت اندکی برخوردار هستند (زیرا اکثر آن‌ها فروش آنلاین دارند و ممکن است شاهد افزایش فروش آنلاین باشند) اما هشدار می‌دهد که با توجه به اینکه بقاء آن‌ها از فروش عمده تأثیر گرفته است، این فروش‌ها ممکن است کافی نباشد. او به مصرف‌کنندگان قهوه می‌گوید، “خرید شما از رستری‌ها به‌طور مستقیم در حال حاضر برای آن‌ها بسیار ارزشمند است … اگر می‌توانید از رستری‌های نزدیک به محل زندگی‌تان خرید کنید.”

چگونه برخی از رستری‌ها این شرایط را مدیریت می‌کنند؟

باوجود این واقعیت که احتمالاً ادامه فعالیت برای آن‌ها هزینه دارد، بسیاری از رستری‌ها تعطیلی موقت را انتخاب می‌کنند. سام مک کویگ خریدار قهوه سبز برای برشته‌کاری Clifton در بریستول انگلستان است. وی در اظهارنظر درمورد گروه فیس بوکی Forum Caster Roaster، گفت: “همه باید تا حد ممکن در خانه باشند ، این موضوع مهم‌تر از کسب‌و‌کار ما و مربوط به جان مردم است. دولت انگلیس اخیراً همه کافه‌ها را وادار کرد که به‌صورت بیرون بر فعالیت کنند، اما در منطقه محلی من … مردم مشغول به دورهم بودن و دیدوبازدید با قهوه و کیک بیرون‌بر هستند. بستن اجباری تنها راه است. “

درنتیجه‌ی توقف تعامل‌های چهره به چهره، بسیاری از رستری‌ها اکنون فعالیت خود را غیرقانونی می‌بینند و سعی در حفظ تعادل بین پیروی از دستورالعمل‌های پیشنهادی و درآمدزایی دارند. ناتانیل سوک مالک و بنیان‌گذار Wave Coffee Roasts در لاس‌وگاس در ایالات‌متحده آمریکا است. او می‌گوید “تلاش می‌کند تا ضمن رعایت موافقت‌نامه‌ها، درآمدش به صفر نرسد (با روش‌های بیرون‌بر و سرویس‌دهی به خودروها) … بعضی از مشاغل به‌زودی بسته می‌شوند. برخی نمی‌توانند بیمه مناسبی را برای پوشش این شرایط پیدا کنند [و] برخی از افراد از دیگران کمک مالی می‌پذیرند … این وضعیت جدیدی است که ما در آن قرار داریم و اغلب به این فکر می‌کنیم که چگونه زنده بمانیم.”

کافی‌شاپ‌ها و مشتریانشان چه می‌کنند؟

بسیاری از رستری‌های قهوه پیشنهاد‌هایشان را برای اطمینان مشتریان خود به‌سلامت دانه‌های قهوه و نوشیدنی، مناسب‌سازی کرده‌اند. به‌عنوان‌مثال، شرکت قهوه‌خانه لستر در انگلستان فقط قهوه بیرون‌بر ارائه می‌کند و موانعی نیز در آن محل ایجاد کرده است تا مشتری‌ها فاصله صحیحی از یکدیگر داشته باشند و همچنین دستگاه‌های پرداخت غیر لمسی در پشت شیشه برای تسهیل در پرداخت وجود دارد. آن‌ها همچنین سفارش‌های محلی قهوه تک‌خاستگاه خود را از طریق دوچرخه به محل شما ارسال می‌کنند.

دیگرانی هم هستند که برای کمک به زنجیره‌ی قهوه از پائین تا بالا دست‌به‌کار شده‌اند. Right Side Coffee Roasts یک برشته کاری قهوه تخصصی در بارسلونا و قهرمان دو دوره مسابقات رست قهوه اسپانیا برای حمایت از کافی‌شاپ‌های محلی با اختصاص 25٪ از ارزش هر فروش آنلاین به آن‌ها کمک می‌کند. Pergamino Café یک رستری قهوه در مدلین-کلمبیا است که قهوه خود را به آمریکا می‌فرستد. آن‌ها با اهدای 10٪ از فروش آنلاین خود، از باریستاها تا زمانی که مجدداً فعالیت خود را آغاز کنند حمایت می‌کند.

در سوی دیگر، کافی‌شاپ‌ها برای پشتیبانی از رستری‌های قهوه اقداماتی را انجام می‌دهند. شرکت قهوه Aro یک کافی‌شاپ تخصصی در اورلاندو، فلوریدا است که قهوه خود را از چندین رستری محلی تهیه می‌کند. آن‌ها 20٪ از فروش آنلاین خود را برای حمایت از خانواده شاغلین در رستری‌های آسیب‌دیده اختصاص می‌دهند. Due South Coffee Roasters در گرینویل-کارولینای جنوبی یک ظرف انعام مجازی ایجاد کرده‌اند که به مشتریان و افراد دیگر این امکان را می‌دهد که به باریستاها انعام دهند.

درحالی‌که بیشتر این کمپین‌ها مربوط به بازارهای محلی است، برخی از آن‌ها صنعت قهوه را به‌طورکلی و از دیدگاه تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و فعالین بسته‌بندی در نظر می‌گیرند. “من یک باریستا نیستم”، یک کمپین آنلاین است که مشتریان را ترغیب می‌کند قهوه خود را در خانه تهیه کنند. این کمپین رسترها و باریستاها را ترغیب می‌کند تا با به اشتراک گذاشتن آموزش‌ها و راهنمایی‌ها و تبلیغ تخفیف‌ها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی، علاقه خود را به تجارت و ارتقاء فروش آنلاین نشان دهند.

Guatemalan Coffees بخشی از انجمن ملی قهوه گواتمالا (Anacafé) است که یک سازمان غیرانتفاعی است و از 125 هزار نفر از خانواده تولیدکنندگان قهوه پشتیبانی می‌کند. آن‌ها در حال حاضر مشغول تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی هستند که مصرف‌کنندگان را ترغیب می‌کند از رستری‌های محلی خود حمایت کنند و قهوه‌های محلی بیشتری مصرف کنند. تولیدکننده‌ی بسته‌بندی قهوه MtPak برای راهنمایی و ترغیب مشتریان به خرید مطمئن قهوه، اینفوگرافی زیر را ایجاد کرده است.

Cropster تولیدکننده‌ی نرم‌افزار برشته‌کاری قهوه تشویق می‌کند تا اعضای زنجیره تأمین قهوه تمرکز خود را به سمت فروش آنلاین تغییر دهند. آن‌ها یک فروشگاه آنلاین رایگان به نام shipsbeans برای فروش محصولات مشاغل تخصصی قهوه ایجاد کرده است. در این فروشگاه گزینه مربوط برای کارت‌های اعتباری و امکان پرداخت آنلاین وجود دارد و گرچه در حال حاضر فقط برای اعضای Cropster در دسترس است، اما صحبت‌هایی در مورد گسترش آن به همه مشاغل مرتبط با قهوه وجود دارد. Zen Cafe Coffee Roasts از ایندیانا-ایالات متحده آمریکا با گروهی از افراد با استفاده از Google Hangout گرد هم می‌آیند تا در مورد چگونگی تأثیر COVID-19 بر مشاغل آن‌ها و اینکه چه‌کاری برای مقابله با آن انجام داده‌اند، بحث کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

آنچه شما می‌توانید انجام دهید

کافی‌شاپ‌ها و رستری‌های قهوه در سراسر جهان در یک موقعیت چالش‌برانگیز قرارگرفته‌اند، اما بسیاری در حال یافتن راه‌هایی هستند که بتوانند تجارت خود را حفظ کنند و از کارمندان خود در طول بحران COVID-19 حمایت کنند. بااین‌حال، آن‌ها فقط می‌توانند این کار را با کمک و پشتیبانی مشتریان خود انجام دهند. در اینجا چند روش برای پشتیبانی از رستری‌های محلی در نزدیکی شما ارائه‌شده است.

اگر برشته‌کاری محلی شما فروش آنلاین و تحویل محلی را فراهم کرده است، از آن‌ها خرید کنید یا در صورت ارائه پیشنهادهای ماهانه، مشترک شوید.

باوجود فاصله‌گذاری اجتماعی که احتمالاً به مدت طولانی ادامه خواهد داشت، مهمانی‌های جشن تولد و سایر دورهمی‌ها به این زودی برگزار نمی‌شود. هدیه دادن یک بسته قهوه یا حتی لوازم دم‌آوری آن یک هدیه عالی است که نیازی به تماس شخصی ندارد.

اگر فروشگاه قهوه‌ی محلی شما فروش آنلاین ندارد، قهوه‌ی خود را پیش‌خرید کنید که می‌تواند در آینده به درد شما بخورد.

اگر رستری قهوه محلی شما قهوه بیرون‌بر را بدون تماس چهره به چهره ارائه می‌دهد، یک قهوه‌ی اضافه سفارش دهید. این قهوه می‌تواند به افراد نیازمند هدیه داده شوند.

در مواقع بلاتکلیفی، پیش‌بینی آینده برای هرکسی دشوار است. آنچه مشخص است این است که رستری‌ها، کافه‌ها، باریستاها، تولیدکنندگان و کارگران مزرعه‌های قهوه تحت تأثیر COVID-19 به اشکال مختلف قرار می‌گیرند – و اینکه مشتریان می‌توانند در میزان عمق این تأثیر تفاوت مثبتی ایجاد کنند.

نوشته‌ی یانیس کانیا

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد