-و-استخوان

قهوه و پوکی استخوان

WhatsApp
Email
Twitter

آیا قهوه عاملی است برای از بین بردن کلیسم های استخوان بدن و به پوکی استخوان کمک می‌کند؟

در بعضی از مطالعات پژوهشگران به ارتباطی بین نوشیدن زیاد قهوه و مقاومت کم استخوان‌ها در مقابل شکستگی پی بردند و در بعضی مطالعات دیگر چنین ارتباطی یافت نشد.

دکتر رابرت رکر مدیر مرکز تحقیقات دانشگاه کایتون در اوماها گفت:”این قضیه به‌هیچ‌وجه نگران‌کننده نیست.” وی همچنین بر این قضیه تأکید کرد که:”مطالعات گسترده‌ای در ابعاد ملی در کشورهای مختلف صورت پذیرفته و تمام آن‌ها شاهد بر این مطلب است که نوشیدن قهوه هیچ‌گونه ارتباطی با شکستگی استخوان‌ها ندارد.”

به‌عنوان‌مثال یک گروه سوئدی با مطالعاتی بر روی 61000 خانم که در مدت‌زمانی قریب به 20 سال انجام شد، نتیجه گرفتند که مصرف روزانه چهار فنجان قهوه با کاهش اندک تراکم استخوان ارتباط دارد اما این به معنای مقاومت کم‌استخوان در برابر شکستگی نبود.

در سال جاری مقاله‌ای مبتنی بر یک بررسی جامع و سیستماتیک در مجله Food and Chemical Toxicology منتشر شد که حاکی از این مطلب بود که حتی نوشیدن هشت فنجان قهوه در روز نیز برای افراد بالغی که میزان کافی از کلسیم را دریافت می‌کنند، تأثیری بر کاهش مقاومت استخوان‌ها در مقابل شکستگی ندارد.

بر اساس توصیه‌های موسسه ملی بهداشت جهانی، زنان بین 51 تا 70 ساله به‌طور میانگین به 1200 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارند، این در حالی است که این عدد برای مردان چیزی نزدیک به 1000 میلی‌گرم است.

حالا این سؤال مطرح می‌شود که آیا نوشیدن قهوه منجر به کاهش کلسیم می‌شود؟ دکتر Connie، استاد تغذیه در دانشگاه بوردو و مشاور علمی درزمینهٔ داروهای مکمل گفت:”این مطلب که هرچه افراد میزان بیشتری از کافئین را دریافت کنند، کلسیم دفع شده از طریق ادرار آن‌ها نیز افزایش میابد کاملاً صحیح است. هرچند که افراد به همان میزانی که از طریق ادرار خود کلسیم دفع می‌کنند، می‌توانند از منابع مختلف آن را دریافت نمایند.”

بنابراین تنها مصرف‌کنندگان قهوه‌ای که باید نگران این مسئله باشند کسانی هستند که پس از هر بار دفع کلسیم اقدامی مبنی برجذب دوباره و بیشتر آن نمی‌کنند.

برگرفته از سایت https://www.nytimes.com

ترجمه ی بهار کرانی

 

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد