گونه گیشا

WhatsApp
Email
Twitter

یکی از هیجان انگیزترین مسائل در مورد قهوه تنوع بسیار بالای آن است و ما امروز قصد داریم یک نوع از آن ها را بررسی کنیم. گونه ای که به داشتن عطر و طعمی حیرت انگیز مشهور است: گِیشا!

بعضی از گونه های قهوه نسبت به اقلیم، ارتفاع و آفت ها و آسیب های متفاوت، مقاومت بیشتری از خود نشان میدهند که این مسئله سبب تفاوت طعم در بین گونه های مختلف میشود. گیشا گونه ای است که برای اولین بار در اتیوپی تولید و پس از آن به کاستاریکا رفت و به دلیل مقاومت بی نظیرش نسبت به یکی از بیماری های قهوه به نام “زنگ برگ” معروف شد. درختان گیشا بسیار بلند هستند و به دلیل برگ‌های بسیار زیبایی که دارند به راحتی قابل تشخیص هستند.. گیشا در نهایت به پاناما رفت و پس از انجام آزمایش های فراوان گونه ی گیشا نسبت به بیماری زنگ برگ، به تولید کنندگان Hacienda la Esmerelda این فرصت را داد که به کشف مشخصات عطر و طعم قهوه بپردازند.

در سال 2004 آن ها به کشفی بزرگ دست زدند که باعث شد این گونه، به عنوان یک گونه ی منحصر به فرد در همه جا شناخته شود. مشخصات طعمی آن ظریف و فلورال است که طعم برجسته ای از یاس و نارنج را نیز با خود به همراه دارد. جالب اینجاست که هیچ طعم ترشی و تلخی ای از آن دریافت نمیشود و همین ویژگی های منحصر به فرد آن باعث شده است تا گونه ی گیشا طرفداران زیادی برای خود دست و پا کند (در توضیح کلمه ی گیشا، اینکه این کلمه معنی خاصی ندارد). به نظر میرسد پاناما همچنان بهترین مکان برای کشت و پرورش گیشا است، اما کاستاریکا، کلمبیا و حتی اتیوپی نیز در تلاش برای تولید و تکثیر این نوع قهوه هستند تا به موفقیت پاناما دست یابند.

گران ترین قهوه دنیا

فاکتورهای زیادی بر قیمت قهوه تاثیرگذار است که تغییرات اقلیمی و بیماری های مربوط به قهوه که موجب آسیب دیدن درخت های آن میشود دو تا از مهم ترین آن ها هستند. اما به نظر ما مهم ترین فاکتور چیزی دیگر است. راهنمایی: استارباکس در سال 2014 در کجا رشدی ناگهانی داشت؟

بله، درست حدس زدید. چین! در سال 2014 استارباکس 742 شعبه جدید در چین باز کرد که 14 درصد رشد محسوب میشد. رشدی 2 برابر اروپا و حتی 3 برابر آمریکا. و خب دلیل آن هم مشخص بود، تغییر گرایش جوانان چین از نوشیدن چای به نوشیدن قهوه.

یکی از جوانان چینی میگوید “پدر و مادرهای ما هرگز قهوه نمی نوشند، چرا که میترسند خوابشان را تحت تاثیر قرار دهد. پس هنوز هم به نوشیدن چای ادامه میدهند. اما ما قهوه مینوشیم، قهوه مینوشیم و قهوه مینوشیم و برای ما دیگر چای معنای خود را از دست داده است.”

فکر کنم که متوجه شدید که از چه حرف میزنیم؟ از تقاضای این گونه قهوه. هرچه تقاضای محصولی بیشتر شود، بالطبع قیمت آن نیز افزایش می یابد. و با توجه به محبوبیت و افزایش میزان تقاضا برای این گونه قهوه، طبیعی است که قیمت آن نیز بسیار بالا باشد.

قبل از آنکه خیلی دیر شود، از نوشیدن این قهوه لذت ببرید.

بسیاری از مردم با توجه به قیمت بالای این قهوه (که هر فنجان آن 12 دلار است) توان نوشیدن آن را ندارند. اما اگر شما به قهوه و نوشیدن آن علاقه دارید به شما پیشنهاد میکنیم قبل از آنکه خیلی دیر شود، نسبت به نوشیدن این نوع قهوه ی فوق العاده اقدام کنید. شاید به این نتیجه برسید که این قهوه، قهوه ی مناسب شما نیست، با این کار میتوانید آن را فراموش کنید و نسبت به آن هیچ پشیمانی ای هم نداشته باشید.

به غیر از گونه ی گیشا، گونه های فوق العاده ی دیگری نیز وجود دارند که قیمت های مناسب تری نیز دارا میباشند. پس به تست گونه های متفاوتی از قهوه های بپردازید تا بتوانید قهوه ی مناسب خود را پیدا کنید. در دنیای قهوه، بازنده کسی است که برای تفاوت ناچیز قیمتی، فرصت نوشیدن یک قهوه ی فوق العاده را از دست بدهد.

دسته بندی

داغ ترین مقالات هفته

برای راه اندازی و استفاده از اپ در گوشی های اپل (سیستم عامل IOS) ، وبسایت را در مرورگر سافاری (safari) باز کرده و موارد زیر زرا انجام دهید:

پس از انجام مراحل بالا وب اپلیکیشن به اپلیکیشن های دیگر گوشی شما اضافه میگردد